søndag 3. juni 2012

Chambres d'hôtes Les Figuiers.

Er et koselig Bed & Breakfast som ligger vakkert til, kun 2-3 kilometer fra landsbyen Le Plan de la Tour som ligger i hjertet av fjellkjeden Massif des Maures.

Stedet drives av en hyggelig fransk dame som heter Nathalie og hun kan flytende engelsk. Et perfekt sted å bo hvis man ønsker å bo i litt mer rolige omgivelser enn f.eks. Ste.Maxime (9,7km), St.Tropez (17km) eller Port Grimaud (10km).

Eiendommen er stor og frodig med vinranker så langt øyet kan se. Her kan man bo godt, og bli godt tatt vare på.

Huset har 3 rom m/bad til utleie, og her skal jeg ta dere med inn på "mitt" rom.

Nathalie har sansen for detaljer, og hun er like glad i å besøke markedene rundt her som jeg. Både stolen og bordet her er  funn fra et slikt marked.

Artig skap på det beige-rommet, og til høyre for bilde under her kan man gå rett ut på plenen og sette seg under en gedigen og flott palme.

Under oppholdet her tilbyr også Nathalie gjestene båttur hvor hun er skipper med egen båt. Enten kan man velge en 3 timers rundtur i området Port-Grimaud - St.Tropez, eller en hel dag på sjøen m/picnik. Pris for disse båtutfluktene, oppgis ved forespørsel. Jeg for min del har allerede bestilt en dag med henne. Gleder meg!

Ettersom dette er et Bed & Breakfast, er frokosten inkl.i prisen. Da vi var på besøk, hadde hun akkurat lagd kirsebærmarmelade...så gjestene har noe å glede seg til. Ønsker man etter en lang dag ved sjøen, og slappe av her på kvelden, istede for å gå ut å spise.....er det mulig å bestille middag som Nathalie lager. Ofte kan slike måltider bli den beste "restaurant"-opplevelsen spør du meg.
Vingårder med vinutsalg finnes overalt i dette området. Her var jeg innom et som ligger i sentrum av Le Plan de la Tour.

Ellers har den lille landsbyen både gode restauranter, cafeer, et par butikker, apotek og så klart både fontener og petanque-bane;o)

Frister det å komme bort fra mas og jag, og synes dette kunne være fristende sted å trekke seg tilbake til, er det bare å ta kontakt med meg eller gå inn på deres nettside HER!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Dette så aldeles herlig ut, og særlig nå som det er så bitende kaldt og blåser her hjemme!
Skulle ønske man hadde råd til å komme litt bort, men man får se på de vakre bilder og drømme:)
Ha en strålende søndag

Klem Merete

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei :) lenge siden sist.. mange flotte innlegg her hos deg! Dette så avslappilende og herlig ut! Nydelige bilder som fristet! Håper du koser deg masse! Ha en fin søndag! Klemmer

Anonym sa...

hei:) snakk om drømmeverden.. Det er deilig å kunne se på bilder og drømme seg vekk til en annen verden inne i mellom.. Kanskje en dag...........

Klem camilla

Anette Willemine sa...

Å, dette så ut som et deilig sted å være. :o) Idylliske omgivelser!

Veldig fristende å sette seg på et fly akkurat i dag. Her er det regn og vind og 12 grader. Fyttigrisen så guffent vær. Er derfor innendørs i dag og redigerer bilder og blogger litt. Det har vært dårlig med tid til å legge igjen hilsener rundt forbi på bloggene den siste tiden.

Med nybadet Herman-hund på fanget og litt fyr på peisen så mangler kun en kopp te til denne fruen. :o)

Nyt søndagen, min venn.

Stor klem,
Anette Willemine

Hegeslilleboble sa...

Dette så helt fantastisk ut, skal absolutt ha det i bakhodet dersom jeg skal til Provence igjen :)

Gabriella - La famiglia Moskvil sa...

Det nærmeste jeg har vært Frankrike er Corsica i september i fjor. Det var helt nydelig!
Men jeg vet at jeg skal ha deg i bakhodet om vi skulle reise til Frankrike ved en senere anledning.
Nå har vi akkurat bestilt ny tur til Sardinia (Tortolì/Arbatax) så det gleder jeg meg veldig til! :)
Nyt solen!!! :)

Hege Morris sa...

Bonsoir!
Så vakkert! Hadde vært supert med ferie..
Takk for koselig hilsen fra deg. håper det går bra på kurs!
bonne nuit! bisous hx

Kari sa...

Jeg pakker kofferten og drar med en eneste gang... For ett herlig sted! Nettsiden vil bli lagret under Reisetips, Frankrike.

Kari :-)