tirsdag 30. juni 2015

En varm hilsen fra Ste.Maxime!

Bonsoir! Det er natt og jeg sitter ute og plukker ut noen bilder til dere. Selvom jeg nyter å ha ferie og fri fra mine blogginnlegg, må  jeg si at det er gøy å se at så mange tusen titter innom selvom bloggen ikke er oppdatert på en stund.

Men bare vent, jeg har mange innlegg på lur. Nå vil jeg bare dele kort fra vårt 50/50 årslag. Selvom jeg ikke fyller før nærmere jul, benyttet vi anledningen når vi først skulle bo på en så stor eiendom oppe i åsen bak Ste.Maxime. Det ble en flott gjeng med franske, engelske, australske og norske venner. Vi skulle så klart ønsket at flere av våre venner i Norge hadde anledning til å komme.....
......Men kanskje like greit, da jeg lagde all maten selv. Det var nemlig en utfordring når man ikke har den største plassen i kjøleskapet/fryseren. Men mat ble det.....og noe norsk mat måtte det så klart bli. Til velkomstdrinken serverte jeg innbakte go`saker med bl.a pølser, pesto, chevre osv., ved siden av potetlomper (tatt med fra Norge) med laks og dillsaus.
Så dekket jeg et tapasbord med noen av mine favoritter. Her er min velkjente paella som jeg har lagt ut oppskrift på tidligere...men den endrer jeg stadig;o)
Pastasalat er alltid grei å servere, og kan lages dagen før. Ellers var det mye annet godt også iflg.våre gjester. Jeg sitter og smiler når jeg tenker på alle de fantastiske menneskene som var samlet. Bare måten vi gestikulerte oss fram til å bli forstått, er underholdning i seg selv. Taler og levende musikk ble det også. For min kjære og meg ble festen akkurat slik vi ønsket den.
En fornøyd gjeng samlet...og dere kan tro vi 4 synes det er både godt og vemodig å være tilbake igjen.  
Kakene og kaffen tok vi på den andre siden av villaen, slik at gjestene kunne se den flotte utsikten vi har. Til venste på bildet er det også spiseplass hvor gjestene satt. Jeg bare elsker denne eiendommen, og det gjør resten av gjengen her også. Flere bilder kommer i et seinere innlegg.....for her kan dere leie også. Villaen har plass til 8-10 personer og er ledig fra 31.07-07.08.15. Send meg mail for mer info; maylissmaliva@yahoo.no
Jeg lar være å legge ut bilder av gjestene....men et bilde av en helt spesiell gjest må jeg bare avslutte med. Det ser ut som om Vimsen også har hatt en fin kveld;o) De neste dagene blir jeg mye på farta....og kameraet er så klart med. Så får jeg se når neste blogginnlegg kommer....nå skal først og fremst ferien....
(Foto;Finn Børge Stenbek)..... Skål for livet videre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kunne du være så snill å legge ut oppskrift på pastasaleten du laget.
Hilsen Solveig

H. sa...

Så morsomt å ha festen der og nå !
Garantert fint vær og vakre omgivelser.

Sier ikke gratulerer ennå da, når du først blir 50 til jul...og da kanskje en liten feiring i gamlelandet også. Men, da neppe ute...hi hi hi

God ferie og nyyyyt den med familien og i Frankrike !

Hilsen Helen :)

Monica sa...

Först och främst,grattis till 50-festen !!
härliga bilder som vanligt,var ett tag sedan jag tittade in här,men nu fick jag till det. Önskar dig en fin sommar i grannlandet !!
Kram,Monica i Rom

Maliva`s verden sa...

Hei Solveig
Så hyggelig at du vil ha oppskriften, skal prøve å få lagt den ut da jeg kommer hjem fra ferie. God sommer!

Maliva`s verden sa...

Hei Solveig
Så hyggelig at du vil ha oppskriften, skal prøve å få lagt den ut da jeg kommer hjem fra ferie. God sommer!