onsdag 21. november 2012

Julemarked på Château de Berne i Provence.

I helgen var vi tilbake på Château de Berne, hvor vi også var en tur i juli og tok bl.a bildet til headeren min. Det viste seg å være enda vakrere her på denne årstiden, noe jeg ikke trodde var mulig. Helt magisk spør du meg.
Denne helgen var det provencalsk julemarked, noe vi så klart måtte få med oss i samme slengen. 

Det var gøy å se en annen variant av pepperkaker og julepynt fra Provence.

I tillegg solgte de også keramikk og håndmalt porselen. Men min oppmerksomhet gikk bort til denne hyggelige kunstneren, som solgte flotte malerier på linlerett. Her ble det noe til a`mor (som snart har bursdag), som jeg skal vise dere seinere.

Ellers har de også en flott interiørbutikk her inne, men den har jeg vist dere tidligere.

Vinsmaking er alltid like spennende spør du meg, og sist hamstret vi noen flasker vi skulle spare til jul. Men så var det disse vennene som kom på besøk i høst da....og vips var alle flaskene tømt. Så nå er ny forskyning innkjøpt, for dette er virkelig god vin som kan anbefales. Legg merke til at vi er som franskmenn flest, byttet ut rosè med rødvin;o)
Da skulle julelunsjen i restauranten ved siden av være klar......forts.følger.

6 kommentarer:

stallnilsen sa...

Så koselig og se julemarked fra et annet land , fine bilder, æ elsker denne tia :)

Hilsen Lisbeth ;O)

Anonym sa...

Hei:)
Kjempe herlig Julemarked da:) for en herlig opplevelse:)
Så sjarmerende og koselig, kan tenke meg du koste deg:)
Tusen takk for koselig spor inne hos meg, alltid like kos å høre fra deg:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

♥ Netta ♥ sa...

Så herlig, hvem sier at man ikke kan få skikkelig julestemning uten snø! Herlige bilder av pepperkake a la Provence og fantastiske bilder av en VELDIG fransk kunstner :-)

Klem
Netta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag önskar jag var där, så roligt och få uppleva första julen i Provence. Ska bli jätteroligt och se målningen.
Kramar
AnnaMaria

Mor Inger`s hus sa...

Her var det koselig <3
Og bildet med den blå døra kjenner jeg gikk rett i hjertet mitt.

Skal bli spennende å se bursdagsgaven din :)

Klem

Katta sa...

Vad mysigt att gå på julmarknad i Provance! Kan tänka mej att de har gott rödvin där och de där Durance ljusen skulle jag hamstra om jag var där :) Ha en fin helg, kram Katta