tirsdag 12. juni 2012

Mor og datter på lunsj i "Lille Venezia"/ Port Grimaud.

Mens ungdommen i huset valgte strandliv og tennis, tok jeg med meg moren min på en liten rundtur til bl.a Port Grimaud (ca 8 km fra Ste.Maxime og 5 km. til St.Tropez). Dette er en helt spesiell liten by som er bygget opp rundt et mylder av kanaler, og derfor fått navnet "Frankrikes svar på Venezia".

Før vi tok runden rundt her, måtte vi så klart gjøre som franskmenn gjør....ta en siesta under parasollen med god mat og drikke til. Det har vært veldig hyggelig å ha min kjære mor på besøk disse ukene. For henne er dette første gang hun besøker Frankrike, og hun elsker livet her nede. Så nå spørs det om vi får ho hjem på fly neste uke;o)

Bebyggelsen i denne lille byen er svært karakteristisk, og ingen av de pastellfargede husene er like. De fleste ligger på rekke og rad langs vannkanten, og jeg lover her er det ikke billig å kjøpe bolig.

Ingen byer i Frankrike er uten marked, så her finner markedet sted på torsdager og søndager. Ettersom jeg er vell bevandret på slike markeder, er det gøy å se stadig nye boder dukker opp.

Ellers er denne intime lille byen full av koselige butikker, cafèer og restauranter. Det var en "hot" dag og vandre rundt her på. Så synd vi ikke tok med badetøy, for her var byen omringet av vakre finkornede sandstrender.
Neste stopp; en kjent interiørbutikk som ligger på vei mot St.Tropez, en god plass å avkjøle seg på.....bilder derfra kommer seinere.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Dette så utrolig koselig ut:) for en herlig måte å tilbringe dagen med sine på:)
Ønsker dere en fortsatt herlig uke og ser frem til bildene av interiør butikken

Klem Merete

Katta sa...

Men åh så underbart! Får sån längtan att åka ner mot medelhavet när jag ser detta. Vad roligt att ha mamma på besök med. Kram Katta

(eddas) sa...

Så koselig med mor på besøk,tenker dere koser dere sammen.
Med så masse markeder rundt der nede,så hadde det jo vært stedet for meg å bo og jobbe:):)
klemklem til deg snupp...

Bente sa...

Port Grimaud besøkte jeg da vi var i Ste Maxime. Tok ikke lunch der, det gjorde vi i Grimaud. De aller beste blåskjell jeg har smakt.

Hyggelig med besøk hjemmefra da.
Nyt dagen din.

Bente

H. sa...

Så hyggelig utflukt du her har med Mamma din, ikke rart hun koser seg :)

Ja, gamlebyen i Fredrikstad, er blant mine favoritter !
Det er sååååå koselig bebygelse der, og marked på en lørdag, er jo prikken over i'en for en vellykket utflukt. Hyggelig at du hadde en liten mimrestund.....hehe...

Ikke den store sommervarmen her...ennå, dog idag på vei inn til Oslo ble det faktisk +17 grader. Skal på skoleavslutning til mitt eldste tantebarn, gleder meg til det :)

Todeloooooo -

salige lavendel sa...

Koselig å se bilder derfra. Jeg har vært på alle stedene du nevner og vi bodde en liten uke i Port Gremaut for et par år siden. Nydelig sted og flotte strender.

Thelma Louise sa...

så kos.:) skjønner dere stor koser dere.:) og ser at dere er i familie..din eldste, din mamma og deg.:))

Kos dere.:)

Klem