onsdag 1. februar 2012

Noen som husker Bonita, Oslo`s kuleste klesbutikk på 80-tallet?



Det var i hvertfall her jeg fikk jobb da jeg flyttet til Oslo fra Fredrikstad på midten av 80-tallet. Ikke viste jeg da at det var en av de mest "hotteste" klesbutikkene i Oslo. Men det fikk jeg jo raskt erfare.
Så midt i pakkingen her hjemme, fant jeg disse gamle bildene. Øverst er det bilde av min kollega Helen, sammen med sjefen vår Dale fra USA. Mens bilde av meg, er fra pauserommet, hvor jeg fikset på håret for å få den rette"palmesveisen". Noen som husker den?



Bildet over her ser det derimot ut som jeg har "turban"på hodet....var vel kanskje "poppis"det også?
Bonita var kjent for sine rocka-klær og smykker, men interiøret var også stilfullt og lekkert. Husker da den flotte marmordisken kom på plass. Da ble jeg inspirert til å tegne et salongbord i lignende design, og fikk det lagd av samme leverandør. Dessverre solgte jeg det for mange år siden. Som dere skjønner er jeg i mimremodus, ligger nemlig rett ut pga.hard influensa som har satt seg.




Men nok om det, 24 år gikk det før jeg traff på Helen igjen, og det gjennom bloggene våre. Mens jeg planlegger flytting til Frankrike, har hun allerede bodd mange år i Italia, og skriver om livet både der og her hjemme i Norge. Hun er like vakker, og ser like ung ut, så hva er oppskriften Helen? Kan det være "Det gode liv" du lever?

Er i hvertfall utrolig koselig at vi har fått kontakt igjen! Følg med i neste innlegg, da legger jeg ut bilder av den vakre eiendommen deres inkl. et par link.

(Ps! Helen, tusen takk for at du lot deg overtale til at jeg kunne legge ut bilder av deg..hi-hi, dette var gøy)

17 kommentarer:

(eddas) sa...

Ja,som sagt var jeg kunde der og jobbet lenger ned på Karl-Johan og hadde palmesveis jeg og:)
klemklem

Hege Morris sa...

Morsomt! Lykke til med pakking! Er du god i franks?
Her snør det i dag og er veldig kaldt... men du skal jo lenger sør ;)
Bonne journée à toi aussi ;)
Hege

Brocante sa...

Det var dengang det :-) Gøy med kollegaen din da - sikkert ikke umulig du tar en week end i Italia når du vel har fått installert deg i Frankrike da?

Maliva`s verden sa...

Skal ikke se bort i fra det I. Har også lyst til å se litt nærmere på det området dere holder til i Syd-Frankrike.

Hege Morris sa...

hihi! Sikkert ok dit du skal og forresten så bruker det ikke å vare så lenge..
Lykke til med kurs! Ja enklere, men utrolig viktig å snakke selv om det er helt feil for det er det man lærer av. :)
à bientot
Hege

(eddas) sa...

Sender deg en mail på fjesboka:)

H. sa...

Hahaha - ja, du dette er virkelig mimring av de glade 80-tallet !!!
Gikk så mye i svarte klær og husker jeg eide ikke en ola bukse, det var jo ikke stilen på Bonita !! Hahaha

Takk for pene ord, søte deg, så får du ha god bedring :)

Martilie sa...

HERLIG!! Husker det kjempegodt.. Jeg flytta fra Bodø til Oslo og var i "heaven". Både palmesveisen og butikken var favoritter.
Litt morro at jeg faktisk fortsatt har to kjoler fra Bonita, lange kjoler som har vært både på fester, store anledninger og hageparty.. Slitne idag, men de far henge .. ha ha

Så morro at dere fikk kontakt gjennom blogg etter så lang tid :)

Nyt dagen.

Klem fra Tove

Turid sa...

Gode venner er viktig å ta med seg - så trivelig at dere har funnet hverandre igjen- æ fortsetter og følge med deg her i bloggen - synes du har masse inspirasjon å dele.

Nazima sa...

Hej och tackar för din hälsning hos mig, du har en trevlig blogg. Kul med gamla foton, och det syns att det var 80-tal :-)

Ha en fin kväll!

Anonym sa...

I just have to leave a comment here! Helen is my daughter, and I remember popping in to Bonita to say hello when she was working there!I used to buy lots of Ghost clothes at Bonita...I loved them and still do!In fact I have several Ghost blouses that I bought at Bonita all those years ago, and they are still in very good condition! I'm glad to say that Ghost clothes are still popular here in England, and can be bought at one or two of the large department stores...still rather expensive though!I remember Dale always standing at the cash desk watching the money rolling in!!

♥ Netta ♥ sa...

Så utrolig morsomme bilder fra det herlige 80-tallet. Jeg husker navnet Bonita, men tror aldri jeg var i butikken. Var sikkert kjempekult å jobbe der og jeg må si du så übercool ut på bildene altså :-)

Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg. Det føles faktisk helt greit å være i 40-åra, så får vi bare se hvor lenge det holder ;-)

Ha en fin kveld!

Klem
Netta

Maliva`s verden sa...

Hello. So nice to hear from you. Yes I did notice "Ghost" best. Do not think you can buy the brand in Norway anymore. There is so much fun that your daughter and I have made ​​contact again. Remember Dale was concerned about money yes .... ha ha.

Anette Willemine sa...

Ha, ha, ha, det var den tiden, ja. "Grorudpalme" kalte vi i Bærum den sveisen. Den ble ikke så mye brukt der, i alle fall ikke der hvor jeg bodde. Vi synes nok den var rimelig harry. Mange sosser - må jo le av det i dag.
Husker godt butikken, kanskje jeg til og med handlet hos deg. :)

Så koselig at du har fått kontakt med Helen igjen. Ja, verden er ikke så stor som vi skal ha det til. :) Har henne som bloggvenn, og hun virker så søt! Heldige henne som bor mye i Italia! Ser så fantastisk ut der hun holder hus.

Håper du har fine dager. Kjedelig med influensa da. Du må ha god bedring!

Stor klem,
Anette Willemine

Skogslyckan sa...

Tack för grattis hälsningen. Vad kul att få kontakt med en gammal vän igen. Jag träffade i augusti en klasskompis från Danmark jag inte sett på 29 år. Men det tar 2 sekunder så är alla åren bortblåsta. Spännande att få se hennes hus.
Kram Pia

Myke minutter sa...

Oi, det høres fantastisk ut å flytte til Frankrike, som jeg elsker! Bryllupsreisen vår i 2006 gikk til Paris og Rivieraen, kjørte gjennom Provence på veien. Husker ellers palmesveisen godt, den var "hot" i Bergen også ja :) Fin torsdag til deg :) Klemmer

ide-puffen sa...

Hi hi Perfekt 80 tall frisyre altså. Herlig.
Så moro at du fant igjen Helen. Hun er en god bloggvenn av meg så dette var moro. Huset på borgen er helt nydelig.
Hei hei og god middag.
Randi